tisdag, december 23, 2008

Inte många dagar kvar...

Hej!

Ja, nu är det den 22 December och inte många dagar kvar till Jul.
Har varit och julhandlat med mamma idag. Det var så mycket folk överallt! Man kunde nästan inte trä sig fram.
Är ute i sista sekunden med allt som vanligt. Köpte julklappar till Mamma och Pappa häromdagen, skickade julkorten igår och jag har fortfarande inte julstädat på mitt rum...
Men klätt granen har jag gjort :)
Har en pytteliten gran på mitt rum.
Har inte så många julgranskulor, så det blev lite tomt...




Blev inte världens bästa bild, men det får bli väl... ;)
I bakgrunden kan man skymta att Grävlis ligger på min säng
Han är inte riktigt lika glad över min julgran som jag är. Jag har fått flytta på hans favoritstol, och det var inte riktigt omtyckt. ;)

Han såg sig förvånat om i rummet när han kom in, och såg ut som han tänkte "Var är min stol?"

Här kommer vår stora julgran, som vi har på nedervåningen.






Var nästan som en tidig julafton i Lördags.
Mamma och Pappa hade varit i Göteborg på morgonen och handlat julmat.
När de kom hem hade de köpt de här urgulliga stämplarna från Arkivet till mig!





Snacka om att jag blev Överlycklig! Har mycket ont om textstämplar, så jag blev så glad!
Är inte den lilla Polkagrisen söt?
Lovade ju er i förra inlägget att visa mitt sista julkort för i år.
Det är nästan en kopia av ett jag visat här på bloggen tidigare, hade lite idétorka när jag skulle göra detta, inte så kul att göra två nästan lika kort, men det får bli väl...
Har gjort kortet efter en beskrivning på StampARTic.
Har använt mina nya stämplar och min favorit tomte från Magnolia. :) Tycker att han är så söt!
Har målat med Distresser. Inte alls nöjd med min färgläggning, men, men... Hade inte tid att kasta motivet och börja om på nytt...
Tar alltid flera timmar för mig att måla ett motiv.
Återigen har jag gjort "snö" genom att först måla med en vit penna. När det torkat ordentligt målade jag med Emboss - Penna och embossade med Silver Snö, från Kortmakaren. Efter det tog jag lite Stickles Diamond för glitter effekt.
Utsidan...
( Ni får ursäkta mina dåliga bilder!!! )


Insidan...



Lämna gärna en liten kommentar efter dig, innan du går!

Hoppas ni får en riktigt God Jul!
Stor Kram
// Hanna






3 kommentarer:

Camilla sa...

Hejsan Hanna!
Tack för dina kommentarer hos mig.
Vilken fin gran du har:)
Gillar även ditt kort som du gjorde efter stampARTic beskrivning.
Tycker att du är duktig.
Fina textstämplar du fick..
Önskar dig en GOD JUL och Gott nytt år..
Kram Camilla

Anonym sa...

Å så fin gran ni har, och sååå fina kort du gjort!!
Hoppas ni får en God Jul!!
*Kram*

SasSa sa...

Åh så fint kort du gjort efter skissen!! Gillar den tomten med:). Underbara granar ni har!
Kram SasSa