fredag, januari 02, 2009

2009 & ett Grattis Kort

Hej!

Ja, idag är det den första
dagen på 2009.
Rysligt vad tiden går fort. Känns som
om tiden bara rinner iväg.

Var uppe alldeles för länge igår kväll...
Kollade på alla raketer.
Det är så vackert, men samtidigt tänker man
på alla djur som är rädda.
Vår "lilla" katt var livrädd. Han tyckte inte
om de färgglada raketerna på himmelen.
Vid tolvslaget sprang han, runt, runt, runt i
vild panik...:(

Satt en stund igår och sorterade bland mina papper.
Tänk, så mycket papper man samlar på sig, och sedan
glömmer av...suck...
Hittade ett grönt papper som jag helt hade glömt bort
och vips, så kom jag alldeles av mig i mitt sorterande...

Jag ville göra ett enkelt kort, som gick fort att göra
och inte med allt för mycket dekorationer. Ville att
papperet skulle komma fram tydligt.

Och efter några timmar vid mitt lilla hobby bord,
såg resultatet ut så här:



Titta, jag har använt ett tags för första gången! :)
Har embossat texten "Grattis" från Magnolia med
silverfärgat embossing pulver.
Det var så skönt att göra ett kort, som inte var ett julkort! :)




Har målat lilla Tilda med Distresser, ritade en liten
skugga med en grå ProMarker och chalkade kanterna något.
En blomma från Prima, ett litet brunt brads, några blingstenar
och tre små silver blommor från Panduro.




Ett litet tags, ut stansat med QuicKutz.
Går att ana den lilla Silverfärgade tulpanen... :)

Nu ska jag sätta mig och börja med Påsk Korten. :)
Ja, jag var ju lite sent ute med julkorten, så
jag tänkte försöka få till påsk korten i alla fall... :)

Ha det bra!
Stor Kram!

// Hanna

15 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket sött grattiskort du har gjort!!! Så mjuka harmoniska färger =)

Tack för din söta kommentar hos mig!

Kram, Sara

Anonym sa...

Jättefint kort, du målar hemskt fint!! Kul att det blir lite annat än julkort, det känner jag med.

Aija sa...

It is so sweet, love the soft tones you have used on your image.
Great layout and whole design is so fab!
Hugs,
Aija

Kristine sa...

Hai Hanna!
Dette kortet var bare såååå nydelig!
Masse flotte detaljer på det!
Klemmer fra Kristine i Norge;)

Anonym sa...

VILKET VACKERT KORT DET BLEV:) Kul i bland att hitta papper som man glömt bort! TACK SNÄLLA GOA du för dina fina ord om mina alster på min blogg man blir jo så HIMLA GLAD ska du veta:) Sköt om dig, hälsningar & kramar från lilla pyssel Inger

Kickans_blogg sa...

Hej! Vad mycket fint du har gjort!! Du är kanonduktig!! :0)
Kramen Kicki

Asksvart sa...

Vilket jätte fint kort....

Christine sa...

Vilken mysig blogg du har!!
Och himla fina kort =)
Du är väldigt duktig att färglägga med distresser!! Jag har provat men det blir aldrig bra..

Kramar Kicki!

Anonym sa...

Hejsan söta du och tack för dina urgulliga ord inne hos mej! *glad*
Ibland är det synd att överdekorera fina papper! Sånt kan jag har ångest för ibland ;)
Det pappret är jättefint tycker jag, det du använt på detta kortet som i övrigt är tooooooppenfint!!! =D
STOR kram och fortsatt trevlig söndag!
//Petra

Solrunn sa...

Hvilket søtt grattis kort du har laget;)

Og jeg kan lett se at du elsker denne hobbyen ja, for du er virkeligen flink;) Kos deg masse, gleder emg til å se hva mer du tryller frem;)

Godt nytt år 2009!!

Ønsker deg en strålende uke;)

Anonym sa...

Så underbart kort du gjort! Fast jag gillar alla dina kort du är superdukig kortmakare,hit kommer jag igen!
Ha det bra// Suz

Lim sa...

Beautiful card Hanna.
Gorgeous papers and details.

hugs,
LIM

Marie-Louise sa...

Hej hej trillar in.....Jättefint kort, va duktigt du är! Jag kommer tillbaka!

Anita Hagen sa...

Hei Hanna.

Tusen hjertelig takk for koselig hilsen i bloggen min og takk for at du la igjen link til bloggen din.

Du lager utrolig fine og søte kort og jeg synes fargeleggingen din er helt super.

Jeg måtte kikke 2 ganger når jeg så i profilen din, WOW, bare 12 år!?! Jeg er superduper imponer!!!

Så gøy at unge talenter som deg, oppretter blogg og viser frem kunstverkene. Masse masse lykke til med både bloggen og kortmakeriet. Du er kjempeflink.

God stempelklem fra Anita

Camilla sa...

Nyydelig kort Hanna!! Så lekkert i grønt, og vakker fargelegging!
Ha en super lørdag!
Klemmer fra Camilla.