måndag, maj 25, 2009

Älg, Apa & en liten "Tjuvkik"

Hej!
Är hemma från skolan idag, och har inte heller kunnat pyssla på grund av min förkylning som vägrar att släppa...
Men tänkte i alla fall försöka blogga lite här en stund.
Har fått två pärlade kompisar i min pysselhörna, som pryder hyllorna med stämplar.
Men ÅHHH så svårt det är att fota dessa!!! ;o)
Hoppas att ni kan se vad det föreställer i alla fall! :o)
Först ut är en liten apa...


Apans verkliga storlek är 10x8 cm med benen.


Ur en annan vinkel...


Den här bilden på älgen har jag tagit utomhus.



Älgens verkliga storlek är ca 5x4 cm med horn.



Här sitter han på en av hyllorna för stämplar... ;o)


Har fått några mail med frågor på var man kan hitta beskrivningar till de små djuren och även till armbandet jag visade på bloggen för ett litet tag sedan. Mönstret till armbandet har jag hittat på själv, men tydliga beskrivningar, bilder och mönster till djuren, finner du i dessa böcker, skrivna av Ingrid Moras.


Böckerna "Perledyr", "Nye Perledyr" och "Flere Perledyr" finns att köpa på Panduro Hobby.

Vissa mönster, till exempel älgens, har jag dock ändrat något, då jag dels ville att min älg skulle sitta ner och dels att hornen jag gjorde ser lite annorlunda ut än enligt beskrivningarna.


Lovade ju att visa Mappkortet igår, men eftersom min förkylning hindrat mig från pyssel de två senaste dagarna, kommer detta dröja någon dag till.

Här kommer i alla fall en liten "Tjuvkik" på en detalj från kortets insida...



Återigen, TACK för alla söta kommentarer!!!
Säger detta i nästan varje inlägg känner jag, men jag blir så otroligt glad!!! TACK!!!



Stora Kramar
från Hanna



4 kommentarer:

❤ Kaia sa...

God Bedring, håper du blir bra snart...
Gleder meg til å se resten av kortet.. Og perledyrene dine var supersøte.

Stor "godbedringsklem" fra meg :o)

Anonym sa...

Guuud, så söta pärldjur!! Önskar jag kunde/hade tålamod att göra såna. Men men, man kan inte göra allt.... Hoppas att det är okej för dig att vänta några dagar till med KAOS-awarden, ska få behandling i morgon, sen hoppas jag att jag är med på banan ordentligt igen.

Hoppas också att du med blir bättre snart, för det där mappkortet vill man ju titta närmare på!

Kram

May-Bente sa...

Herlige land å flink du er, perledyra var kjempe søte:=)

God bedring, krysser fingrene for at du snart blir frisk.

Klem:))

Johanna sa...

Tjenare!
Råkade slinka in på din sida, du är väldigt duktig! Eftersom jag själv sysslar med pärlor och gjort det ett tag tänkte jag tipsa dig om att googla efter fler mönster, finns massor av gratismönster som förvisso är på franska, spanska och italienska, men man behöver ju för det mesta inte läsa så mycket, räcker med bilderna...;) Orkar du inte googla kan du alltid gå in på min blogg och kika, har för mig att jag har länkat till dem där... Annars får du peta lite på mig så försöker jag fixa det på en gång!

Ha det gott!
Johanna