söndag, september 13, 2009

NYTT KORT - Just Magnolia "Embossing" - "A recipe of friendship - I love you", Skiss #2 & Award

Hej!

Hoppas ni har det bra!

Ja, nu känns det verkligen att hösten är här. Solen visar sig då och då, få stunder från en molnig himmel och små regndroppar kommer fallandes med jämna mellanrum.
Löven har till och med börjat falla från sina platser på trädens grenar.
Fy, gillar inte hösten! ;o)
Det kommer ni nog se på mina kort framöver, hihi. ;o) Höst och jultema är inte mina favoritämnen. "Let it Snow", är en vanlig textstämel vintertid, till exempel - jag vill inte att det ska snöa! I så fall på julafton, då kan det vara snö, men inte i Oktober och absolut inte i April. ;o) Till påsk måste all snön vara borta, enligt mitt tycke! :o)
Men det blir sällan som man vill med vädret, eller hur!? ;o)
En annan dålig sak med hösten är ju alla dessa förkylningar!
Har själv rejält ont i halsen, och vet många i min klass som är förkylda.
Men jag får hoppas att jag blir bra snart (tänker på rekordträffen *ler*).

Men det finns ju bra och dåliga saker med allt, och det finns faktiskt en hel del bra saker med hösten också. Det är ju vackert, till exempel, med alla dessa färggranna löv, och så kan man utan dåligt samvete sitta inne vid hobbybordet och pyssla! ;o)
Lovade ju er ett kort, och det ska det bli också! ;o)
Har gjort ett bidrag till denna veckas utmaning på Just Magnolia Challenge.

Temat den här gången är "Embossing".
Detta kunde jag ju inte missa!




Men innan jag visar er hela kortet, ska jag visa skissen jag ritat utefter det.
Är inte så bra på att rita skisser, men övning ger ju färdighet, säger man. ;o)


Nu ska ni få se mitt bidrag till Just Magnolia och min "inspirations tolkning" av skissen. ;o)


"A recipe of friendship - I love you"


Hmm, blått är väl kanske inte riktigt min fäg när det gäller scrapbooking! ;o)
Tycker det är så synd, för jag älskar blått i alla sammanhang - kläder, möbler, tapeter...allt!
Men så fort jag får blå mönsterpapper i händerna står det bara still och jag vet inte vad jag ska göra med dom.
Men så var jag i Magnolias fysiska butik i Borås i måndags, och fick se de nya pappren från deras senaste kollektion "A little Yummy for your Tummy" - BLÅBÄR! Och jag som är en riktig blåbärsälskare kunde naturtligtvis inte bara gå förbi dessa läckerheter! ;o) Så det blev en tjock hög med papper i handlingskorgen. ;o)



Denna bilden får bli som en liten repris. Några av er, har kanske redan sett den här inne hos mig. :o) Tyckte den passade bra till blåbärs - temat! :o)


*******
Hud - Vintage Photo, Tattered Rose
Hår - Antuiqe Linen, Vintage Photo, Frayed Burlap, Walnut Stain, Glitter lim: Stardust
Klänning - Walnut Stain
Förkläde - Faded Jeans, Weathered Wood
Slev - Vintage Photo, Frayed Burlap
Skor - Black Soot
*********
Närbild på den söta stämplen, även den kommer från Magnolia. Har precis som vanligt färglagt med Distress Ink, från Tim Holtz, Ranger på Akvarellpapper. Bilden blev inte så bra - ser ut som om hon har fått röda ben! *skratt*




Tre blå rosor från en blog candy jag vann hos söta Sara/Sunblizz, för ett tag sedan. Har glittrat med glitter lim, Stickles, Diamond, och sprejat över med Glimmer Most - Iridescent Gold.

Och embossingen då???




Den kommer här...!







Tre tryck knappar (snaps) från Tim Holtz. Kanterna är först målade med blå (Weathered Wood) Crackle Paint, chalkad med Chestnut Brown, och till sist embossad med UTEE.







Visste inte om UTEE räknades, så det fick bli en embossad text också, "I love you"...




Spetsen kommer från Susannes Blog Candy. :o)







"A recipe of....







....friendship" :o)







Nej, ni ser inte fel... floss!!! Köpte blå floss i februari till ett Alla Hjärtans Dag kort, men har fortfarande inte kommit på hur jag ska använda det. Men så kom jag på att jag sett på Camillas blogg - Kamillas lilla krypin på nätet - att hon lockade sin floss runt ett penselskaft och strök lim för att det skulle stelna så. Hade inget vanligt lim, men glitter lim fungerar ju till allt, så det fick bli det isället! ;o)




Det stora hjärtat, charmsen och rosorna fanns alla med i blog candyn från Susanne.




Hjärtat (det stora - har för tillfället glömt bort vad det heter!) är infärgat med Distress Dynor, Walnut Stain och Vintage Photo. Sprejade sedan över med Perfect Pearls och vatten.




Knöt också en liten rosett i blått band och fäste charmsen i och satte den lockade flossen bakom.







Och så den sista bilden för detta kort! Två rosor, en metallblomma, som nog egentligen är till för att sätta i mitten på en blomma, och lockad, blå floss.

Berättade ju för er igår att jag fått denna underbara Award från Hanne.

Hon gav mig också denna söta Award, "The circle of friends award".




TUSEN TACK till dig Hanne!
Naturligtvis skickar jag de båda raka vägen tillbaka till dig! :o)

Skickar de också vidare till:

Heather
Kim
Dorte
Monica
Biggan
L8
Madeleine
Mia
Kim
Camilla
Janny
Lena Katrine

Hinner inte kommentera i era bloggar idag, tyvärr, men ska försöka hinna med detta efter skolan imorgon.
Men om du hittar ditt namn och din blogg i listan ovan, är det fritt fram att ta awarden med digtill din blogg!
Nu ska jag öva en sista gång för idag på engelska glosorna! ;o)

Tusen tack för att du läser min blogg!

Thank you for reading my blog!

Kramar/ Hugs
Hanna

25 kommentarer:

Marianne-db sa...

Jeg er stum av beundring for de kortene du lager. Du har så mange fine detaljer på dem, kan se og se i en evighet!

❤ Kaia sa...

Nydelig kort Hanna.
Jeg er akkuratt som deg, elsker blått, men er ikke så flink å til å bruke det på kort
Du er kjempeflink å fargelegge motivene, og pyntingen din er superflott.
HA ei fin uke på skolen.
Klem fra Kaia

Gro sa...

Jeg bøyer meg i støvet og er helt stum av beundring. Fantastisk nydelig.

Monica sa...

Tack så jättemycket! :-) Ska blogga om det så fort jag hinner :-) Superfint kort du har gjort. Älskar alla dina detaljer. Så otroligt vackert :-)
Stora kramar!!

coldwaters2 sa...

Oh Hanna this is absolutely fantastic it is a beautiful quality creation and Tilda looks wonderful. You are a very talented crafter.

Hugs
Lorraine x

Biggan sa...

Tusen tack för awarden! Kortet är ju helt underbart!! Blir så imponerad av dina välgjorda och genomtänkta kort!Din känsla för färg och layout är outstanding!

Kram
Biggan

Aina sa...

Du er så flink! Jeg er stum av beundring. Helt nyyyyydelig kort :O)

Papirdilla sa...

Det er bare så nydelig, Hanna. Ser ut som blått absolutt er din farge! Du har utrolig mange detaljer på kortet, man kan se og se og hele tiden oppdager man noe nytt.

Klem,
Hanne

Mia sa...

Vilket underbart kort du gjort!!!
Där liger man verkligen i lä.
Tusen tack för awarderna!! Ska skriva om dem så fort jag bara hinner!!
Kram//mia

Heather sa...

Your card just knocked me speechless - you are one uber talented crafter!! I just love everything about it - so much attention to every perfect beautiful detail and your colouring is sensational.
Thank you sweetheart for the wonderful awards, I'm truly honoured that you pass them on to me.
hugs Heather xx

Janiel/ janny sa...

Hej Hanna,

LOVE LOVE KORTET! WOW och jag menar WOW! min adress är ........ just kidding sötnos ... Detaljerna är av denna värld ..
Jag beslöt att försöka skriva till dig på svenska och sedan på engelska samma sak ... Det sättet hjälper dig med engelska kanske???? LOL ...

Tack för att du tänkte på mig med utmärkelserna sweetie! YOU ARE SO SWEET och mer än talented!
stora kramar och ha kul i skolan och inte bli sjuk ..
kramar, Janny

IN English now...
Hello Hanna,

LOVE LOVE THIS CARD!! WOW and I do mean WOW!! my address is........just kidding sweetie... The details are out of this world..
I decided to try and write to you in Swedish and then in English the same thing... That way it will help you with English MAYBE???? LOL...

Thank you for thinking of me with the awards sweetie!!! YOU ARE SO SWEET and MORE THAN talented!!!
big hugs and have fun at school and don't get sick..
hugs, janny

Hildegunn sa...

For et utrolig nydelig kort, du er såååå flink!
Herlige embossingdetajer, flott malt motiv og en super skisse du har brukt!

Ønsker deg en flott uke!

Klem

Annacarin sa...

Hej Hanna, jag förstår inte vad du menar *ler* du gör ju alltid fina kort... rosa eller blå..! Detta är ju underbart, härliga detaljer.
kram Annacarin

Anonym sa...

Hej Hanna.
Hvilket smukt kort. Mange super flotte detaljer.
Tusind tusind tak for de 2 awards.
Scrap-knuz
Dorte

Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa...

Kjempenydelig kort! Så god du er til å fargelegge!

Madeleine sa...

å tusen takk :D nå ble jeg glad!! og du får dem selvfølgelig tilbake :)
SÅ nydelig kort, du er vanvittig flink! og nå fikk jeg skikkelig lyst på blåbærpai!! mmmm!

L8 sa...

Önskar man skulle till rekordträffen så vi kunde träffas irl :) Vilka fantastiska kort du gör - jag njuter av varje detalj och av din färgläggning!
Tusen tack för awardsen - jag blev glad och stolt att få dem av en så duktig kortmakare som dig.
Massor av kramisar
L8

Maria Therese sa...

nyydelig kort!

Ila sa...

Your card is Totally Amazing and So Beautiful!!!...Hugs, Ila

Lisbeth sa...

Å kjære deg, kortene dine er bare FANTASTISKE, jeg er stum av beundring!!! blir ikke mett av å se på dem,SUKK!!!!!!!Det siste,WOW!!!!
Masse klemmer fra Lisbeth

Bettan sa...

Hej!
Så roligt att du hittade till min blogg :o)
Blev ju nyfiken förstås och OJ säger jag bara. Vilken talang vid 13 års ålder!
Dina kort är verkligen underbart vackra och välgjorda. Grattis till att få vara med i Ett trykk, det är inte dåligt det inte :-)
Lägger din sida i favoriter och kommer hit fler gånger och njuter av dina vackra alster!
Ha en skön kväll!
Elisabeth

cats whiskers sa...

Oh this is just stunning dear, the colours and papers are just perfect
Hugs Jacqui x

Lena Katrine sa...

Kortene dine er bare helt fantastiske - alle som ett! Dette er intet unntak! Helt nydelig i farger, oppsett og detaljer!
Skissen er også kjempeflott - du kan dette, Hanna - ha tro på deg selv!

Og tusen, tusen takk for utrolig hyggelige awards - du er snill du :)

Ha en super dag! Go'klem

Jojjo sa...

Vilket superfint kort! Måste säga grattis till en plats i magnolias dt-team :)
Själv har jag varit medlem i ca ett år nu och det är hur roligt som helst - älskar deras stämplar!
Ska bli kul och se dina första dt-kort :)

Unknown sa...

wow hanna, what a really great and so lovely card your have created with all the fantastic, fine and precious details. you´re so talented for your age - i´m fascinated and speechless.
have a nice weekend.
big hugs, bea